فروش عمده ونوشک اصل کردستان

همانند انواع دبگری از محصولات، ونوشک اصل کردستان نیز به دو صورت عمده و جزئی به فروش می رسد.د

ر فروش عمده این محصول، قیمتی که فروشنده ارائه می دهد، مناسب تر و مقرون به صرفه تر است. به این علت که، محصولی را که خود به صورت عمده خریداری کرده است، به صورت عمده نیز به فروش می رساند.

فروش عمده ونوشک اصل کردستان

بررسی ونوشک اصل کردستان

بررسی ونوشک اصل کردستان

در این مبحث می خواهیم به بررسی ونوشک اصل کردستان بپردازیم، امید است که مفید واقع شود.

ونوشک نام درختی است، در مناطق جنوب کردستان ایران که از خانواده پسته است. دارای خواص بسیار زیادی می باشد و نام های گوناگونی دارد و در گویش های مختلف با اسامی گوناگون شناخته می شود. از نام های آن می توان به بنه، کلخنگ، خنجک، بارکو، کهن و… اشاره کرد.

در گویش مناطق بانه مریوان، به آن بنشت گفته می‌شود و در گویش لری به آن بریژه می گویند. میوه بریژه، دارای طبعی گرم است و برای افرادی که گرم مزاج هستند، مصرف آن زیاد توصیه نمی شود.

درخت ونوشک دارای صمغی است به نام سقز، که از آن در صنایع مختلف مانند غذایی، دارویی، صنعت چاپ و… استفاده می شود. همچنین در تهیه عطر، خوشبو کننده ها، حشره کش ها و… به کار برده می شود‌.

از صمغ درخت ونوشک، آدامس تهیه می‌ شود و این صمغ بسیار غلیظ و چسبنده است و رنگ آن، سبز روشن است.

طرز تهیه خورش ونوشک

طرز تهیه خورش ونوشک

یکی از انواع خورش های خوشمزه و اصیل در ایران، خورشت ونوشک است. اصالت این غذای خوشمزه در کرمانشاه می باشد. از جمله خورش های محلی است که علاوه بر طعم خاصی و دلچسبی که دارد، دارای خواص درمانی زیادی می باشد و برای بدن مفید است.

با درست کردن این خورش می توانید از خواص درمانی آن نیز بهره مند شوید. از جمله خواصی که می توان برای میوه ونوشک اشاره کرد این است که، نوع مرغوب آن برای برطرف کردن ترک لب مفید می باشد، سبب تقویت استخوان ها می شود، مسکن درد است و پوکی استخوان را از بین می برد، به علت طبع گرمی که دارد سبب افزایش و تقویت نیرو و قوای جنسی می شود.

این خورش معمولاً با گوشت قرمز پخت می شود ولی به جای آن می‌توان از گوشت مرغ، بوقلمون نیز استفاده کرد.

می‌خواهیم در این مبحث دستور پخت خورش ونوشک را برای ۴ نفر توضیح دهیم

 مواد اولیه لازم برای خورش ونوشک

پیاز متوسط: ۲ عدد

ونوشک: ۲۵۰ گرم

گوجه فرنگی کوچک:  ۳ عدد

گوشت خورشتی: ۳۰۰ گرم

روغن مایع، زعفران دم کرده، رب: به اندازه کافی

نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه: به اندازه کافی

دستور پخت خورش ونوشک

ابتدا پیاز را به اندازه های کوچک که، اصطلاحاً به آن نگینی گفته می شود خورد کنید. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن را درون آن بریزید. فرصت دهید روغن داغ شود، سپس پیاز نگینی شده را به روغن اضافه کنید و پیاز را تفت دهید تا زمانی که نرم شود.

پس از اینکه پیاز تفت داده شد، مقداری فلفل سیاه و زرد چوبه را به آن اضافه کنید و تا زمانی که ادویه ها با پیاز یکدست شوند، در این مرحله گوشت را به پیاز اضافه کنید.

زمانی که رنگ گوشت تغییر کرد، رب را اضافه کنید و کمی آن را تفت دهید تا سرخ شود. این کار سبب می شود، خورش ما، خوش رنگ تر شود.

پس از اینکه رب گوجه فرنگی را تفت دادیم، چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را گذاشته تا گوشت با حرارت معمولی و متوسط به آهستگی بپزد.

سپس ونوشک را به خورش اضافه می کنیم و گوجه فرنگی که پوست آن را از قبل کنده ایم، له کرده و در درون خورش می ریزیم. در این مرحله زعفران را که از قبل دم کرده ایم، به خورش اضافه می کنیم، همان طور که می دانید زعفران سبب خوشرنگ شدن غذا می شود و طعم بی نظیری به آن می دهد. 

بازار خرید و فروش ونوشک کردستان

بازار خرید و فروش ونوشک کردستان

این محصول که دارای فواید بسیار زیادی می باشد، از بازار فروش خوبی برخوردار است و علاقه مندان زیادی پیدا کرده است.

آگاهی مردم به مرور زمان، در مورد این میوه بیشتر شده و بازار فروش آن رفته رفته رونق بیشتری پیدا خواهد کرد.

در بازار خرید و فروش ونوشک کردستان، این میوه مغذی به صورت فله و بسته ای به فروش می رسد. نوع بسته ای آن وزن های مختلفی دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما