قیمت مغز بنه پاکتی مرغوب

پسته کوهی در دامنه ی کوه می روید و رشد می کند. این مغز از پسته ی معمولی ارزان تر و سالم تر است. زیرا پسته ی معمولی در طی سال بار ها در معرض سم پاشی قرار می گیرد. اما پسته کوهی چون در دامنه ی کوه می روید سم پاشی نمی شود. پسته ی کوهی از جمله اجداد طبیعی و وحشی پسته ایست که همه می شناسیم. یکی از انواع پسته ی کوهی مغز بنه پاکتی می باشد. 

قیمت مغز بنه پاکتی مرغوب

تاریخچه مغز بنه پاکتی

تاریخچه مغز بنه پاکتی این مغز دانه سراسر خواص است که بعد از شکستن پوسته خارجی دانه، به دست می آید. 

میوه ی درخت پسته کوهی برای استفاده از مغز آن برداشت می شود. این مغز یک دانه ی روغنی و ارگانیک می باشد. 

از این دانه در آجیل و به صورت بو داده استفاده می شود.  

خواص زیادی برای پسته کوهی بیان شده که به دو صورت روغن و مصرف خوراکی خود پسته کوهی محدود می شود.

بنه اگر در هفته، چندین مرتبه مورد استفاده قرار بگیرد، بسیاری از کمبود های بدن را جبران می کند.

همچنین در هنگام ورزش می توان از این مغز استفاده کرد، زیرا باعث قوای جسمانی می شود.

یکی از مهمترین خواص پسته کوهی همانند پسته در درمان کم خونی است.

جهت جلوگیری از ریزش مو ها و تقویت پیاز و ساقه ی مو از مخلوط روغن پسته کوهی و سرکه به همراه برگ آسیاب شده آن به صورت مالش بر روی مو ها استفاده می شود. 

مصرف خوراکی مغز پسته کوهی شامل خواص زیادی می باشد.

مغز پسته کوهی سرشار از ویتامین E می باشد و همین خصوصیات سبب می شود که اثر آنتی اکسیدانی قوی داشته و مانند یک آنتی بیوتیک پر قدرت، عملکرد باکتری های مضر در بدن را از بین برده و به سلامت و تندرستی هرچه بیشتر بدن بیانجامد. 

خصوصیات مغز بنه پاکتی

خصوصیات مغز بنه پاکتی خصوصیات مغز بنه پاکتی را ادامه متن شرح خواهیم داد.

بنه یا پسته کوهی یک نوع گیاه دارویی و بسیار خوشمزه است. نوع خام آن نیازی به شکستن ندارد اما وقتی کامل رسیده می شود پوسته ی آن سخت و محکم می شود و به راحتی شکسته نمی شود. در نتیجه نیاز به شکستن توسط اعمال خاصی می باشد. 

نوع دیگر اما بسیار متفاوت می باشد. پوسته ای سفت و بدون شکاف دارد که به این راحتی ها نمی توان با دندان آن را شکست تا از مغز بنه خوشمزه درون آن استفاده کرد. در کل وقتی جایی صحبت از مغز بنه یا پسته کوهی می شود، این مغز مد نظر می باشد. 

مغز بنه خواص زیادی دارد از جمله ی این خواص می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

تاثیر بر سیستم عصبی، تاثیر بر سیستم گوارشی، تاثیر بر تعدیل مزاج، تقویت بدن زنان باردار (زیرا مغز بنه دارای تمام اسید آمینه ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن از جمله ید، آهن، روی، منیزیم و … می باشد و باعث پاکسازی رگ ها میشود)، جلوگیری از ضعف قوای بدن، جلوگیری از نرمی استخوان، تقویت بینایی در شب و جلوگیری از شب کوری، درمان خشکی لب و …

از میوه، برگ و شیره  حاصل از پسته کوهی یا همان بنه در صنعت دارو سازی نیز استفاده می گردد. 

همچنین این پسته سرشار از اسید چرب غیر اشباع می باشد. در نتیجه می توانددر کاهش بروز آرتواسکلروز و بیماری های قلبی – عروقی بسیار مفید و موثر می باشد. 

از مضرات این می توان اشاره کرد به این که زیاده روی در خوردن آن باعث ایجاد زخم در دهان می شود و همچنین می تواند باعث کاهش اشتها شود. 

آخرین قیمت مغز بنه پاکتی

آخرین قیمت مغز بنه پاکتی آخرین قیمت مغز در بازار بسته به وزن و مرغوبیت مغز بنه می باشد. قیمت پسته ی وحشی یا پسته ی بنه در فصل برداشت و توسط تجار بازار کشورمان تعیین می شود. برای همه خریداران عمده این محصول، اطلاع از آخرین قیمت مغز بنه پاکتی ضروری می باشد.

1

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما