مرکز خرید بنه سبز کوهی در کشور

بنه سبز کوهی با توجه به فواید بسیار زیادی که دارد در اغلب نقاط کشور و حتی خارج از کشور نیز طرفداران و مشتری های بسیار زیادی  به خود اختصاص داده است. بنه سبز که به آن پسته ی کوهی نیز می گویند گیاهی دارویی و بسیار محبوب و پر فروش در کشور است. این گیاه اغلب در مناطق کوهستانی می‌روید و کاربردهایی چون طعم دادن به دوغ، تولید روغن، ساخت تسبیح و غیره دارد. علاوه بر خود گیاه بنه سبز از درخت این گیاه نیز شیره ای دریافت می‌شود که خواص دارویی فراوانی در صنعت داروسازی دارد و تولید دارو برای درمان برخی بیماری ها، همچنین به عنوان منبعی برای تولید عطر و انواع خوشبوکننده ها در نظر گرفته شده است.

مرکز خرید بنه سبز کوهی در کشور

بنه سبز کوهی و تفاوت آن باسایر بنه ها

مرکز خرید بنه سبز کوهی در کشور

قابل ذکر است که پسته بادامی همانطور که از اسمش پیداست به شکل بادام می باشد حالت بیضوی شکل دارد ولی بنه سبز کوهی گرد و دایره مانند است. همچنین پسته بادامی مغز آن قابل مصرف می باشد ولی بنه سبز کوهی پوسته‌ی اطراف هسته قابل مصرف است و از هسته آن جز برای تولید روغن و ساخت تسبیح در صنعت فایده دیگری ندارد و اغلب موارد مصرف آن به دلیل پوسته آن می‌باشد.

ویژگی بارز بنه سبز کوهی

ویژگی بارز بنه سبز کوهیقابل ذکر است که پخش بنه سبز کوهی با توجه به ریز بودن یا درشت بودن آن و رسیده و نارس بودن آن در قیمت‌های متفاوتی عرضه می گردد. دلیل محبوبیت این نوع گیاه دارویی به دلیل فواید بسیار زیاد آن می باشد که برخی از ویژگی بارز بنه سبز کوهی که باعث محبوبیت آن شده است به شرح زیر است:

  • از این گیاه برای دفع برخی از سنگ های ریز کلیه استفاده می شود.
  • باعث تقویت حافظه می گردد.
  • به عنوان یک درمان طبیعی، درمان بیماری شب کوری به کار می رود.
  • ترشی این گیاه برای رفع مشکلات کبدی و آکنه و لکه های روی پوست به کار می رود و باعث کاهش استرس و اضطراب و آرامش ذهن می‌شود.
  • از دم کرده این گیاه برای درمان اسهال همچنین تقویت قوای جنسی استفاده می گردد.
  • از روغن بنه سبز کوهی به جای اغلب روغن های گران قیمت مانند روغن شترمرغ برای ماساژ و درد مفاصل و شفاف کردن پوست استفاده می شود.

قابل ذکر است که یکی از دلایل پرطرفداری این گیاه دارویی به خاطر روغن آن است که دارای املاح فراوانی مثل ید، آهن، منگنز، پتاسیم و کلسیم و همچنین انواع آمینو اسید می باشد‌.

مرکز پخش بنه سبز کوهی

مرکز خرید بنه سبز کوهی در کشوربنه سبز کوهی یک گیاه دارای طبع گرم و خشک است، به طور کلی برای آشنایی با بنه سبز کوهی و طریقه مصرف آن چهار روش زیر را با دقت بخوانید:

  • جوشانده‌ی بنه سبز کوهی ، جوشانده این گیاه می‌تواند با مهار آنزیم فسـفاتیدات فسـفوهیدرولاز یکی از بهترین راه های درمان طبیعی بیماری کبد چرب باشد، قابل ذکر است که اگر هر روز جوشانده‌ی این گیاه به صورت ناشتا میل شود، علاوه بر درمان مشکل کبد چرب باعث کاهش تیرگی و روشن شدن پوست می‌شود.
  • روغن بنه سبز کوهی ، برای تولید این روغن بنه سبز کوهی را تحت فشار فوق‌العاده زیاد قرار می‌دهند و این کار توسط دستگاه انجام می‌شود، همچنین دست در تولید آن هیچ گونه دخالتی ندارد، همچنین چون از حرارت برای تولید این روغن استفاده نمی شود، می توان گفت دارای کیفیت بالاتری نسبت به بقیه روغن ها می باشد.
  • مصرف خوراکی میوه ی نرم و تازه ی آن، بنه سبز کوهی  قبل از آنکه شروع به سفت شدن کند و دانه دار شود گیاهی بسیار نرم بوده و زیر دندان به آسانی له می‌شود و می‌توان از آن به عنوان میان وعده ای بسیار خوشمزه استفاده کرد، همچنین آن را درون دوغ با ساقه یا بدون ساقه اش قرار می دهند تا برای مدتی در آن بماند که مزه ای بسیار خوشمزه و وصف نشدنی به دوغ می دهد.
  • استفاده ی صنعتی از آن، بنه سبز کوهی بعد از آنکه حدود ماهی از نمایان شدنش روی درخت گذشت، دارای هسته ای سفت میشود که با حوصله و تک تک آنها را سوراخ می کنند و تسبیح های چوبی و طبیعی در دو نوع صدتایی یا هزار تایی از آن تولید می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما