مرکز پخش ونوشک خشک در ایران

ونوشک خشک ایران، در مرکز پخش آن، به صورت عمده و جزئی در دو نوع فله و بسته بندی شده عرضه می شود و به فروش می رسد.

خریداران برای اینکه بتوانند ونوشک خشک را با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه تهیه کنند، بهترین راه این است که، آن را به صورت عمده و فله خریداری کنند.

نوع فله ونوشک خشک نسبت به نوع بسته بندی آن قیمتی ارزان تر دارد. زیرا مکانیزم بسته بندی هزینه بر است و بر قیمت نهایی آن تاثیر گذار است.

مرکز پخش ونوشک خشک در ایران

موارد مصرفی ونوشک خشک

موارد مصرفی ونوشک خشک

سوالی ممکن است، در ذهن هر یک از ما پیش بیاید که، موارد مصرفی ونوشک چیست؟ ما در این مبحث به شرح و توضیح درباره ونوشک و موارد مصرف این میوه می پردازیم. امیدوار هستیم که مفید واقع شود.

از پودر این میوه، برای طعم دادن به دوغ، کشک و روغن حیوانی استفاده می‌شود. همچنین در درست کردن ترشی جات نیز، این پودر به کار برده می شود.

در تزئینات برخی از شیرینی ها، به جای استفاده از پسته آجیلی از پودر ونوشک خشک استفاده می‌ کنند. علت استفاده از ونوشک خشک در تزئینات، قیمت پایین آن نسبت به پسته آجیلی است.

ویژگی های ونوشک خشک

ویژگی های ونوشک خشک

پسته کوهی که به آن  ونوشک و بنه هم گفته می‌شود، از خانواده پسته است. ونوشک خشک دارای خواص بسیار زیادی در درمان بیماری ها می باشد. از برگ، گل، صمغ درخت آن مصارف زیادی در صنایع دارویی، غذایی می‌شود و گیاهی ارزشمند و پرخاصیت است.

میوه ونوشک از نظر ظاهری، بسیار شبیه پسته است، تنها تفاوت این میوه با پسته در اندازه آن ها است.

ونوشک همزمان با رسیدن نوعی خرما به نام زامردان، در اواخر فصل تابستان می روید و درست همان موقع قابل استفاده است.

درخت ونوشک دارای دو نوع میوه است. میوه اول آن، کال است و پوسته آن بسیار نرم و به راحتی قابل جویدن است. اما نوع دوم میوه آن رسیده است، از ویژگی های میوه ونوشک خشک، پوسته های سخت و کروی شکل دارد.

سقز نام صمغ درخت ونوشک است، که از آن در تهیه آدامس استفاده می‌شود و فوائد دیگری نیز به دارد. این صمغ رنگ سبز روشن دارد و چسبنده و غلیظ است. 

درخت ونوشک که به آن خنجر، کلخنگ و بنه نیز گفته می شود، نوعی پسته مخصوص است که در برخی از نقاط کشورمان دیده می شود.

مغز این میوه روغنی است و همانند تخمه به مصرف می رسد. با این تفاوت که تخمه پوست ای نرم تر نسبت به ونوشک خشک دارد. پوسته بیرونی میوه ونوشک، در جوانی به رنگ سبز است و تنها قسمتی از آن است که به رنگ قرمز دیده می شود و در اردیبهشت به صورت، نیمه رسیده برداشت می شود.

ونوشک در گویش های مختلف، به نام های دیگری نیز معروف است. از آن ها می توان به گویش لری که به آن بریژه و در گویش کردی بنشت گفته می شود، اشاره کرد.

توجه داشته باشید، میوه این درخت کاملا ارگانیک است، به این علت که به صورت خود رو می روید و در رویش آن از هیچ کود شیمیایی استفاده نمی‌شود.

مغز میوه ونوشک، کروی شکل است و به علت داشتن پوسته ای سخت، شکستن آن کار آسان و راحتی نیست، افراد بومی در این امر وارد تر هستند.

طبع میوه ونوشک، گرم و خشک است. مصرف آن برای افراد گرم مزاج توصیه نمی شود.به علت طبع گرمی که دارد در درمان دردها، مانند درد کمر و… موثر واقع می شود.

بازار فروش ونوشک خشک

بازار فروش ونوشک خشک

بازار فروش ونوشک خشک، به علت خواص درمانی و دارویی که این میوه دارد خوب است. این محصول به علت شباهتی که از نظر ظاهری و خواصی به پسته دارد، توانسته است علاقه‌ مندان زیادی را به خود جلب کند.

مصرف کنندگان و خریداران عمده این میوه مغذی و پرخاصیت آن را به صورت فله و بسته بندی با بهترین کیفیت خواهان هستند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما