ونوشک نمکی با ارزان ترن قیمت در بازار

ونوشک ارزان، با بهترین کیفیت، در بازار به فروش می‌ رسد. در بازار ونوشک ارزان، این میوه خوشمزه و پر خاصیت، به دو صورت فله و بسته بندی شده، در وزن های مختلف، به دو روش عمده و جزیی عرضه می شود.

برای اینکه بتوانید ونوشک نمکی را با مقرون به صرفه ترین قیمت تهیه کنید، بهترین شیوه این است که آن را به صورت عمده و فله خریداری کنید. قیمت ونوشک بسته بندی شده، به علت هزینه بر بودن مکانیزم آن، نسبت به نوع فله ی آن، بیشتر است

ونوشک نمکی با ارزان ترن قیمت در بازار

همه چیز درباره ونوشک نمکی

همه چیز درباره ونوشک نمکی

ونوشک نام درختی است، که در مناطق جنوب کردستان ایران رشد پیدا می کند و به صورت کاملا ارگانیک است. زیرا در رشد آن از کود شیمیایی استفاده نشده است.

میوه این درخت، که ونوشک نامیده می شود، دارای خواص درمانی بسیار زیادی است.

ونوشک نمکی به این معنا است که، طعم نمکی به این میوه افزوده می شود. زیرا طعم طبیعی آن کمی مایل به ترش است. ونوشک نمکی معمولا به صورت بسته بندی شده، عرضه می شود و به فروش می رسد.

خواص درمانی ونوشک عبارت است از:

نوع مرغوب و با کیفیت آن، برای لب هایی که دارای ترک هستند، بسیار مفید می باشد. به علت وجود انواع ویتامین های موجود در آن.

ونوشک نمکی، قاعده آور و مدر است.

مصرف میوه ونوشک، سبب استحکام و تقویت ناخن ها می شود و از شکستن آن ها جلوگیری می‌ کند.

نقد و بررسی ونوشک نمکی

نقد و بررسی ونوشک نمکی

در این مطلب می خواهیم به نقد و بررسی میوه ونوشک که به آن طعم نمکی افزوده‌اند را نقد و بررسی کنیم.

ونوشک نوعی میوه است، که در درختی به همین نام و نام های دیگر رویش پیدا می‌کند. از خانواده پسته است. میوه آن کروی شکل می باشد.

میوه نرسیده این درخت پوسته ای نرم دارد و به راحتی و آسانی قابل خوردن است. در حالی که، میوه رسیده آن پوسته ای سخت دارد و شکستن آن کار ساده ای نیست.

افراد بومی مناطق جنوب کردستان ایران، که درخت در آن جا رویش پیدا می کند، به شکستن این پوسته وارد تر هستند.

میوه ونوشک از نظر ظاهری و خواص درمانی، مقدار بسیار زیادی شبیه به پسته آجیلی است. تفاوت آنها در اندازه است، اندازه ونوشک بسیار کوچک تر از پسته است و پوسته آن ها نسبت به پسته آجیلی، بسیار سخت تر است.

درخت ونوشک علاوه بر میوه، دارای نوعی صمغ است که به آن سقز، گفته می شود. از سقز در تهیه موادی مانند آدامس، خوشبو کننده ها، حشره کش ها و عطرها استفاده می شود.

سقز صمغی چسبنده و غلیظ است، دارای رنگ سبز روشن است و در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، صنعت چاپ و… به کار برده می شود.

ونوشک به نام های دیگری نیز،معروف می باشد، مانند: خنجک، کلخنگ، بنه. در گویش های مختلف نیز، از این میوه مغذی به نام های دیگری یاد می شود. از جمله این گویش ها لری است که به این میوه، در گویش محلی بریژه گفته می شود. از دیگر گویش های متفاوت آن، مربوط به مناطق بانه و مریوان است که، به آن بنشت گفته می‌ شود.

میوه درخت ونوشک ریز و مدور است، به آن بوکر گفته می شود. نوع ریزتر آن نام دیگری به اسم کهن دارد.

 برای اینکه بتوانند این میوه مغذی و خوشمزه را، عرضه و پخش کنند به برخی از آن ها طعم هایی مانند شور و تند اضافه می کنند.

از آنجایی که طرفداران مزه شور زیاد هستند، ونوشک نمکی را افراد کثیری دوست دارند. این کار سبب شده است که بتوانند علاقه‌ مندان زیادی را به این میوه پر خاصیت جلب کنند.

طعم میوه و نوشک به صورت طبیعی، مایل به ترش است و نوع رسیده آن به رنگ سبز تیره است.

کشور های تولید کننده ونوشک نمکی

کشور های تولید کننده ونوشک نمکی

در کشور های تولید کننده ونوشک نمکی، این میوه مغذی طرفداران بی شماری دارد.

آگاهی درباره خواص و ارزش های غذایی این میوه، طعم‌ بی نظیر آن و قیمت مناسبش سبب شده تا همه اقشار جامعه بتوانند، از این میوه پر خاصیت مصرف کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما