صادرات بنه 50 گرم مرغوب به کشور های دیگر

بنه یا پسته ی کوهی از جمله درخت های خودرو در ایران می باشد که گونه های مختلفی از آن در ایران و برخی کشور های جهان  وجود دارد. بنه، درختی دو پایه با برگ های تک شانه ای است. و میوه ی آن کروی شکل و رنگ آن ابتدا قرمز و در زمان رسیدن میوه، سبز رنگ می باشد. 

بنه به علت خاصیت های بی شمار درمانی و ارگانیک بودن آن و خواص مغز و سقز آن، همواره طرفداران خاص خود را در جهان دارد. تولیدکنندگان بنه، صادرات بنه 50 گرم را به کشورهای خارجی و اروپایی انجام می دهند. صادرات بنه در سال های اخیر سهم چشمگیری از صادرات پسته ی ایران را به خود اختصاص داده است.

صادرات بنه 50 گرم مرغوب به کشور های دیگر

همه چیز درباره بنه

همه چیز درباره بنهبنه درختی است که در مناطق کوهستانی ایران و در آب و هوای خشک و نیمه خشک می روید. از جمله استان های مهم رویش بنه در ایران، استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس می باشند. عمر این درخت 300 سال و در برخی موارد به 500 سال هم می رسد. ارتفاع این درخت 7 تا 9 متر است.

درخت بنه انواع مختلفی دارد از جمله:

  • کسور یا بنه کابلی که در ایران، افغانستان، قسمتی از استرالیا و پاکستان می روید. این نوع بنه در ایران در بیشتر مناطق کوهستانی استان های تولید بنه، می روید.
  • بنه لری یا سقز که در ایران، سوریه، آناتولی، شمال عراق و ارمنستان می روید.
  • بنه چاتلانقوش که در ایران، ترکیه، آناتولی و قفقاز می روید.

مراکز عمده تولید کننده بنه در ایران؛ استان های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان می باشند. این میوه در هر منطقه ای نام مخصوص به خود را دارد. مزایای بنه بی شمار هستند که در بخش بعدی به مواردی از خواص آن پرداخته ایم.

آشنایی با مزایای منحصربفرد بنه

آشنایی با مزایای منحصربفرد بنهبنه مزایا و خاصیت های منحصر بفردی دارد. از میوه بنه برای خوشبو شدن دوغ و روغن حیوانی و درست کردن ترشی استفاده می کنند. بنه منبع تولید شیره ی سقز است. این سقز استفاده دارویی دارد و سبز رنگ می باشد. و به عنوان یک ملین قوی می باشد. از این سقز در تهیه آدامس، انواع عطر، خوشبو کننده ها، حشره کش ها و در صنعت دارو سازی به عنوان نرم کننده و ضد عفونی کننده استفاده می کنند. علاوه بر این، از آن در صنعت پلاستیک سازی و تهیه واکس کفش و چرم سازی و صنعت چاپ استفاده می کنند.

مهم ترین خاصیت بنه درمان کم خونی است. از دیگر خواص بنه به تقویت سیستم گوارشی بدن، درمان التهابات پوستی و زخم پوست، تسکین کمر درد و درد های عضلانی و مفصلی، درمان سرفه، جلو گیری از پوکی استخوان و درمان نرمی استخوان، درمان کرم معده و تکرر ادرار و تقویت اعصاب می توان اشاره کرد. 

همچنین به دلیل داشتن ویتامین های Aو Bو D، در درمان ترک لب و شب کوری موثر است. و به دلیل داشتن کالری بالا، اگر به عنوان مخلوطی با بادام زمینی یا بادام درختی و دیگر مغز ها مصرف شود، باعث افزایش وزن می شود. 

میزان صادرات بنه 50 گرم مرغوب به کشور خارجی

میزان صادرات بنه 50 گرم مرغوب به کشور خارجیکشور های اروپایی مانند آلمان، بیشتر از پسته ارگانیک استقبال می کنند. با توجه به اینکه بنه به عنوان یک پسته خودرو و کاملا ارگانیک و بدون دخالت نیروی انسانی تولید می شود؛ به همین علت انتخابی بسیار عالی برای صادرات به کشورهای خارجی و اروپایی می باشد.

بنه به علت طعم عالی، سبز بودن مغز، روغن فراوان و خاصیت های فراوان درمانی و کاربرد در صنعت داروسازی و… سهم چشمگیری در صادرات پسته ایران دارد.

قیمت فروش این پسته با توجه به ویژگی های کاربردی و کیفیت آن مناسب است و این یک امتیاز برای صادرات پسته کوهی به شمار می رود. امروزه صنعت تولید بنه و صادرات آن به کشورهای خارجی، پیشرفت چشم گیری در ایران داشته است.

1

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما