عرضه پسته کوهی کردستان درجه یک

پسته کوهی کردستان با توجه به فواید بسیار به کارگروه هایی که دارد اغلب نقاط کشور و حتی خارج از کشور نیز صادر می‌شود. پسته کوهی که به آن من نیز می گویند گیاهی دارویی و بسیار محبوب و پر طرفدار در کشور است. این گیاه همیشه در مناطق کوهستانی می‌روید و کاربردهایی چون طعم دادن به دوغ تولید روغن ساخت تسبیح و غیره دارد. علاوه بر خود گیاه پسته کوهی از درخت این گیاه نیز شیره ای به اسم سقز دریافت می‌شود که خواص دارویی فراوانی در صنعت داروسازی  دارد، همچنین به عنوان منبعی برای تولید عطر و انواع خوشبوکننده ها در نظر گرفته شده است.

عرضه پسته کوهی کردستان درجه یک

نگاه کلی بر پسته کوهی کردستان

نگاه کلی بر پسته کوهی کردستانقابل ذکر است که فروش پسته کوهی با توجه به ریز بودن یا درست بودن آن و رسیده و نارس بودن آن در قیمت‌های متفاوتی عرضه می گردد. دلیل محبوبیت این نوع گیاه دارویی به دلیل فواید بسیار زیاد آن می باشد که برخی از فواید آن به شرح زیر است:

  • از این گیاه برای دفع برخی از سنگ های ریز کلیه استفاده می شود.
  • باعث تقویت حافظه می گردد.
  • به عنوان یک درمان طبیعی، درمان بیماری شب کوری به کار می رود.
  • ترشی این گیاه برای رفع مشکلات کبدی و آکنه و لکه های روی پوست به کار می رود و باعث کاهش استرس و اضطراب و آرامش زهن می‌شود.
  • از دم کرده این گیاه برای درمان اسهال همچنین تقویت قوای جنسی استفاده می گردد.
  • از روغن پسته کوهی به جای اغلب روغن های گرانقیمت مانند روغن شترمرغ برای ماساژ و درد مفاصل استفاده می شود.
  • قابل ذکر است که یکی از دلایل پرطرفداری این گیاه دارویی به خاطر روغن آن است که دارای املاح فراوانی مثل ید، آهن، منگنز، پتاسیم و  کلسیم و  همچنین انواع آمینو اسید می باشد‌.

تفاوت پسته کوهی با پسته بادامی

تفاوت پسته کوهی با پسته بادامیقابل ذکر است که پسته بادامی همانطور که از اسمش پیداست به شکل بادام می باشد حالت بیضوی شکل دارد ولی پسته کوهی گرد و دایره مانند است. همچنین پسته بادامی مغز  آن قابل مصرف می باشد ولی پسته کوهی پوسته اطراف هسته قابل مصرف است و از هسته آن جز برای تولید روغن  و ساخت تسبیح در صنعت فایده دیگری ندارد و اغلب موارد مصرف آن به دلیل پوسته آن می‌باشد.

بازار فروش پسته کوهی کردستان

بازار فروش پسته کوهی کردستانپسته کوهی یک گیاه دارای طبع گرم و خشک است و به طور کلی طریقه مصرف آن چهار روش زیر است:

  1. جوشانده‌ی پسته کوهی، جوشانده این گیاه می‌تواند با مهار آنزیم فسـفاتیدات فسـفوهیدرولاز یکی از بهترین راه های درمان طبیعی  بیماری کبد چرب باشد، قابل ذکر است که اگر هر روز جوشانده‌ی این گیاه به صورت ناشتا میل شود،  علاوه بر درمان مشکل کبد چرب باعث کاهش تیرگی و روشن شدن پوست می‌شود.
  2. روغن پسته کوهی، برای تولید این روغن پسته کوهی را تحت فشار فوق‌العاده زیاد قرار می‌دهند و این کار توسط دستگاه انجام می‌شود همچنین دست در تولید آن هیچ گونه  دخالتی ندارد، همچنین چون از حرارت برای تولید این روغن استفاده نمی شود، می توان گفت دارای کیفیت بالاتری نسبت به بقیه روغن ها می باشد.
  3. مصرف خوراکی میوه ی نرم و تازه ی آن، پسته کوهی قبل از آنکه شروع به سفت شدن کند و دانه دار شود هی بسیار نرم بوده و زیر دندان به آسانی له می‌شود و می‌توان از آن به عنوان میان وعده ای بسیار خوشمزه استفاده کرد، همچنین آن را درون دوغ با ساقه یا بدون ساقه اش قرار می دهند تا برای مدتی در آن بماند که  مزه ای بسیار خوشمزه و وصف نشدنی به دوغ می دهد.
  4. استفاده صنعتی از آن،  پسته کوهی بعد از آنکه حدود ماهی از نمایان شدنش روی  درخت گذشت،  دارای هسته ای سفت میشود که با حوصله و تک تک آنها را سوراخ می کنند و تسبیح های چوبی و طبیعی در  دو نوع صدتایی یا هزار تایی از آن تولید می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما