قیمت پسته وحشی گرمی

قیمت پسته وحشی گرمی، با توجه به عوامل متعددی متغیر و متفاوت است. میزان تقاضای بازار، هزینه کلی فرآوری محصول، کیفیت و مرغوبیت و سایز و درشتی از اصلی ترین عواملی هستند که در قیمت گذاری نهایی پسته وحشی گرمی تاثیر گذار هستند. البته لازم به ذکر است خرید و فروش پسته وحشی در اواخر فصل تابستان به صرفه تر و ارزان تر از سایر فصول سال می باشد. البته به طور کلی قیمت پسته وحشی تفاوت چندانی با پسته آجیل ندارد.

قیمت پسته وحشی گرمی

پسته وحشی گرمی چه مشخصاتی دارد؟

پسته وحشی گرمی چه مشخصاتی دارد؟

پسته وحشی گرمی نوعی از پسته است که از ارزشمندترین و پرخاصیت ترین میوه های کوهی محسوب می شود و از دیرباز در مناطق مختلف ایران در حال رشد و پرورش است و یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی به شمار می رود.  درختان این میوه با ارتفاعی ۹ تا ۱۲ متری و اکثرا در مناطق خوش آب و هوای کوهستانی یافت می شوند. پوسته خارجی این میوه سخت، کروی شکل، به رنگ سبز تیره با رگه های قرمز و دارای دانه یا هسته ای آبدار و پر روغن است و عطر و طعم مطبوعی دارد. رنگ این میوه در ابتدا سبز تیره و پس از گذشت زمان و نزدیک شدن به زمان برداشت یعنی اردیبهشت ماه، قرمز رنگ می شود. 

ارزش غذایی پسته وحشی بسیار بالاست و از جایگاه ویژه ای در طب سنتی و اسلامی برخوردار است. یکی از مهم ترین دلایل ارزشمند بودن این محصول، ارگانیک بودن و عدم استفاده از هر گونه مواد سمی و شیمیایی در طی مراحل رشد و پرورش آن است و این یعنی این محصول عاری از هرگونه بیماری می باشد. در زبان محلی به این پسته مغز بنه یا سقز نیز گفته می شود. مغز پسته وحشی دارای رطوبت است و مزاجی گرم و خشک دارد.

مزایای استفاده از پسته وحشی گرمی

مزایای استفاده از پسته وحشی گرمی

پسته وحشی گرمی خواص مشابه همان پسته ای را دارد که به طور معمول به عنوان آجیل و خشکبار در دسترس همگان است و کالری کمتری دارد . البته این نوع پسته به عنوان چاشنی غذاها و دارو نیز قابل استفاده است و حتی گفته شده پوست آن نیز بسیار پر فایده است. در کتاب های طب سنتی و مقالات پزشکی خواص بی شماری برای این نوع پسته ذکر شده است که چند نمونه از مهم ترین آن ها به شرح زیر می باشد

  •  درمان کم خونی شدید
  • درمان ناتوانی های جنسی
  • درمان دردهای مفاصل، شل کننده عضلات و استفاده به عنوان پماد
  • سرشار از ویتامین های A B D
  • تقویت سیستم عصبی و ایمنی بدن
  • درمان کرم های معده
  • درمان مشکلات گوارشی و مثانه ای
  • درمان سرفه و مشکلات تنفسی
  • خاصیت ضد میکروبی
  • دفع سنگ کلیه
  • درمان نرمی استخوان 
  • پیشگیری از سرطان
  • درمان شب کوری

بررسی نوسانات قیمت پسته وحشی گرمی

بررسی نوسانات قیمت پسته وحشی گرمی

تولیدکنندگان پسته وحشی، همواره در تلاشند تا این محصول را با قیمتی مناسب و کیفیتی مرغوب تولید و روانه بازار کنند. خرید و فروش این محصول در بازارهای بزرگ عرضه کننده قابل انجام است و شهرهای کرمان، سیستان و بلوچستان و کهکیلویه و بویر احمد یکی از برترین تولیدکنندگان آن است که با کیفیت ترین و بهترین پسته وحشی را داراست.

از آن جا که میزان عرضه و تقاضا دو رکن اساسی بازار هستند از مهم ترین عوامل تغییر قیمت می باشند. پسته وحشی عمدتا از دو طریق به فروش می رسد. روش اول مخصوص کسانیست که اول پسته را به صورت قراردادی می فروشند و سپس اقدام به خرید می کنند که این دسته اغلب صادرکنندگان هستند و روش دوم مخصوص کسانیست که ابتدا خرید می کنند تا با قیمت بالاتری در بازار ارائه کنند. زمان خرید، نحوه و میزان خرید و فروش این دو گروه تاثیر مستقیمی بر قیمت پسته وحشی دارد. مراجعه به مراکز اصلی فروش پسته وحشی گرمی، بهترین گزینه برای خرید این محصول با کیفیت مناسب و قیمت به صرفه است و خرید عمده آن نیز راهی برای خرید با قیمتی کاملا مناسب است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما