قیمت پسته کوهی کیلویی در بازار

پسته کوهی کیلویی و بسته بندی شده در بازار های داخلی و به ویژه در بازار های خارجی طرفداران و خریداران خاص خود را دارد و همیشه محبوب و مورد استقبال قرار گرفته است.
این محصول با ارزش همان طور که از نامش پیداست به صورت خود رو و بدون دخالت انسان تولید می شود. از آنجایی که در سیر مراحل رشد آن هیچ گونه کود شیمیایی و غیر طبیعی استفاده نشده است، به یک محصول بکر و درجه یک تبدیل شده که خواص فراوانی را داراست.
کشور ما به دلیل شرایط خاص جغرافیایی، دارای کوهستان های بسیاری است که هر کدام از این رشته کوه ها پوشیده شده از انواع و اقسام مختلف گیاهان و درختان، با میوه هایی سرشار از خواص مفید و دارویی می باشند.
تعداد زیادی از این کوهستان ها دارای انواع درخت و درختچه های پسته کوهی هستند که در نوع خود منحصر به فرد است.

قیمت پسته کوهی کیلویی در بازار

همه چیز در ارتباط با پسته کوهی

همه چیز در ارتباط با پسته کوهی

این میوه خود رو که هیچ وابستگی و نیازی به کمک انسان ندارد، سال هاست که در دامنه کوه های مختلفی مانند رشته کوه های زاگرس وجود داشته و مردم بومی آن منطقه از طریق جمع آوری و فروش این نعمت الهی امرا معاش می کنند.
پسته کوهی، ظاهری کروی شکل با پوستی بسیار سفت و محکم دارد که به رنگ قرمز و سبز می باشد. اگر تا قبل از رسیدن کامل پسته بخواهیم آن را مصرف کنیم طعم و مزه ای تقریباً ترش دارد و بعد از رسیده شدن، طعم آن لذیذ و غیر قابل وصف می شود.
جدا کردن مغز پسته از پوست آن کاری سخت و نیازمند مهارت است که افراد بومی منطقه آن را به خوبی فرا گرفته اند. زمان جمع کردن و برداشت این محصول پایان تیر و مرداد است.
مغز به دست آمده از این نوع پسته یک دانه روغنی، طبیعی و ارگانیک است. تنوع مصرف در این میوه بسیار زیاد است و در درست کردن انواع غذا های سنتی، شیرینی ها و بستنی های سنتی نیز مصرف فراوان دارد.
پسته کوهی خواص فراوانی دارد و به دو روش روغنی و خوراکی استفاده می شود. یکی از بهترین و مهمترین خواص آن،درمان بیماری کم خونی است. همچنین برای تقویت ریشه مو و ساقه آن می توان از مخلوط روغن پسته، آسیاب برگ آن و سرکه استفاده کرد.  

مشخصه های کلی پسته کوهی

مشخصه های کلی پسته کوهی

در مناطقی که دارای رشته کوه و کوهستان باشد این محصول نیز وجود دارد. با توجه به نوع گویش و فرهنگ آن منطقه پسته کوهی دارای اسم های مختلفی است. به عنوان مثال در استان کردستان به آن قزوان گفته می شود.
در این منطقه علاوه بر میوۀ درخت، نوعی شیره نیز از این درخت به دست می آید که در زبان محلی آن را سقز می نامند. سقز، دارای ترکیبات معدنی بسیار مفیدی است که برای درمان برخی از بیماری ها به عنوان داروی گیاهی مصرف می شود.
سقز، سبز رنگ و روشن، و بسیار غلیظ و چسبنده است. می توان برای درمان یبوست به عنوان یک ملین قوی از آن استفاده کرد. شیره درخت پسته دارای تربانتبن (نوعی روغن پر ارزش) است، که کاربردی فراوان در صنعت دارد.
سقز، در تولید انواع آدامس، خوش بو کنندها، حشره کش ها و حتی در صنعت دارو سازی کاربرد فراوان دارد.

بازار فروش پسته کوهی کیلویی

بازار فروش پسته کوهی کیلویی

پسته کوهی به خاطر خواص فراوان و طعم و مزه عالی و بسیار دلچسب در نوع خود بی نظیر بوده و علی رغم اینکه قیمت پسته کوهی نسبتا بالاست، اما همیشه بازار پر فروش و پر رونقی را در بین تمام تنقلات و خشکبار داشته است.
شاید به جرات بتوان گفت، طرافداران و متقاضیان این میوه پرخاصیت، در بازار های منطقه و دنیا از مشتریان داخلی آن بیشتر هستند.
از آنجایی که این محصول پر ارزش ارگانیک و طبیعی است، موارد مصرف بسیار زیادی دارد. از مصرف خوراکی به عنوان تنقلات و خشکبار تا یک داروی گیاهی در طب سنتی و فراوری آن در صنعت برای داروسازی و دیگر موارد.
یکی از بهترین بازارهای فروش برای این محصول با ارزش، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و سایت های اینترنتی است.

1

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما