قیمت مغز پسته کال مرغوب

قیمت مغز پسته کال مرغوب و درجه یک بسیار بالا است و معمولا بهترین مغز پسته کال به عنوان گرانترین پسته شناخته شده است به ثروتمندترین کشورهای دنیا مثل آلمان و امارات و عمان و ژاپن که کیفیت محور هستند صادر می‌شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

دلیل گران بودن این نوع پسته این است که  کشاورز قبل از این که محصول کاملا برسد آن را برداشت می­کنند و در نتیجه محصول برداشت شده وزن کمتری دارد و همین می­تواند یکی از دلایل اصلی گران بودن این نوع پسته مرغوب باشد. یکی دیگر از دلایل قیمت بالای آن یک سری فعل و انفعالاتی است که لازم است بر روی پسته خام انجام می­گیرد تا به صورت مطلوب در بیاید. اما در کل یک سری معیارهای مهم وجود دارد که پسته کال بر اساس آن قیمت گذاری می­شود که

عبارتند از:

  1. میزان سبزی پسته کال : این ملاک بسیار مهم است به صورتی که هر چه پسته کال سبز تر باشد با قیمت بالاتری به فروش می­رسد.
  2. اندازه مغز پسته: این ملاک در تمام انواع پسته مهم است و هر نوع پسته­ای که باشد درشت‌ترین آن با قیمت بالاتر و ریزترین آن با قیمت پایین تر به فروش می­رسد.
  3. میزان مغز دندانه یا لپه و شکسته: این معیار نیز در تعیین قیمت مغز پسته کال مرغوب مهم است و به این نحو است که هر چه که میزان دندانه یا مغز پسته شکسته بیشتر باشد قیمت پسته ارزان­تر است و این نیز در مورد تمام انواع پسته صدق می­کند.

قیمت مغز پسته کال مرغوب

مشخصات مغز پسته کال

مشخصات مغز پسته کال

مغز پسته کال از پسته نرسیده تهیه می­شود که قبل از خندان شدن پسته، یعنی اواخر مرداد ماه برداشت می­شود. مغز پسته کال دسته بندی می­شود و قیمتش هم بر همین اساس تعیین می­شود بهترین نوع که گرانترین آن هم است پسته کال درجه s است.

مغز کال دارای ظاهری لاغر و رنگی سبز است. کیفیت این پسته به نوع پسته‌ای بستگی دارد که مغز آن استخراج می­شود و هر چه پسته مرغوب­تر و درشت باشد پسته کال مرغوب­تر است.

پسته کال پروتئین بسیار بالا و چربی­ پایینی دارد. یکی از نکات مثبتی که در مورد پسته کال وجود دارد این است که به دلیل این که پسته کال قبل از خندان شدن برداشت می­شود از وجود هر گونه باکتری و قارچ و به طور خاص آفلاتوکسین کاملا مصون می­باشد.

خرید مغز پسته کال مرغوب

خرید مغز پسته کال مرغوب

خرید و فروش مغز پسته کال معمولا به صورت عمده انجام می­گیرد و بنابر این خریدار در هنگام خرید باید دقت لازم را داشته باشد و اگرنه در خرید مغز پسته و تشخیص کیفیت آن حتما دچار مشکل می­شود. چرا که افراد سودجویی هستند که پسته­ های دیگر را با این پسته­ ها مخلوط می‌کنند و به مشتری تحویل می­دهند.

بنابر این تشخیص کیفیت کار سختی است پس در گام اول فرد باید پسته کال را از مراکز معتبر تهیه کند تا در این مورد دچار مشکل نشود.ما به شما توصیه می­کنیم که اگر قصد خرید پسته کال را دارید، پسته کال استان کرمان را انتخاب کنید چرا که این منطقه، از دیر باز بهترین نوع پسته کال را پرورش می­دهد و در واقع زرند که یکی از شهرستان­ های استان کرمان است در عرضه ی بهترین مغز پسته شهره­ بوده است.

یکی دیگر از روش­ های مطمئنی که برای خرید مغز پسته کال مرغوب وجود دارد خرید اینترنتی است که این امکان را برای مشتری ­های فراهم می­کند که هر مقدار پسته کال که بخواهند می­توانند سفارش بدهند و در کمترین زمان ممکن سفارش خود را تحویل بگیرند این کار باعث شده است که مشتری ­های مغز پسته در سر تا سر دنیا با اطمینان بیشتری خریداری کنند و در بسیاری از هزینه­ های بی­مورد خود صرفه­ جویی کنند و دست واسطه­ هایی که به دنبال سودجویی هستند را از این تجارت کوتاه کنند.

برای ارتباط بهتر در

whatss app

کلیک کنید یا

به سایت کوشا دانه مراجعه کنید و با دریافت کاتالوگ و همچنین نحوه خرید را از کارشناسان ما سوال فرمایید.

1

  1. سلام عزیزم
    من برای تهیه باقلوای استانبولی از پسته کال استفاده میکنم. از یکی از دوستانم که از سایت شما پسته خریده بود با شما اشنا شدم. شرایط ارسالتون چیه؟ و اینکه میخوام کیفیت عالی داشته باشه.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما