فروشندگان پسته کوهی کال در ایران

پسته کوهی کال نوعی پسته است که در برخی نواحی کشورمان به عمل می آید و شکل ظاهر این نوع پسته تقریبا هم شکل پسته آجیلی می باشد ولی مغز آن کوچکتر از پسته معمولی است.
این نوع پسته بیشتر خواص پسته آجیلی را دارد و رنگ پوست آن سبز رنگ بوده و حدودا در اردیبهشت ماه هم فصل برداشت پسته کوهی است.

فروشندگان پسته کوهی کال در ایران

نکات مهم درباره پسته کوهی کال

نکات مهم درباره پسته کوهی کالپسته کوهی داری خواص زیادی است که در مناطق کوهستانی قابل رشد و مشاهده است. ارتفاع درخت پسته کوهی بین 7 تا 9 متر است. از این درخت صمغی به نام سقز تولید می شود که خواص درمانی زیادی دارد.
این صمغ  بسیار غلیظ و چسبنده بوده و به رنگ سبز روشن است و یکی از خواص این صمغ، یک ملین قوی برای درمات یبوست و ناراحتی های گوارشی است.
صمغ حاصل از درخت پسته کوهی داری روغن بسیار پر ارزش است که در صنعت بسیار کاربردی و مهم است. از صمغ یا سقز این درخت در تولید انواع مواد مانند آدامس، عطر، حشره کش ها، صنعت داروسازی، نرم کننده ها، ضدعفونی کننده ها و موارد بسیار دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
در شرایط مناسب از هر درخت به طور متوسط بین 500 تا 1000 گرم  سقز به دست می آید که اگر شرایط محیطی و مرغوبیت خاک بالا باشد  مقدار سقزی که از هر درخت به دست می آید بالاتر نیز خواهد رفت.
متاسفانه به خاطر نبود صنایع و تجهیزات تبدیلی مناسب بیشتر سقز به دست آمده به خارج فرستاده می شود تا به عنوان مواد پایه تولید محصولاتی که به آنها اشاره شد قرار بگیرد.

مقایسه پسته کوهی با بنه

مقایسه پسته کوهی با بنهبنه نام دیگر پسته کوهی است که در مناطق کوهستانی به چشم می خورد. در واقع بنه یا پسته کوهی به عنوان اجداد پسته آجیلی به شمار می آید ولی به خاطر این که در طبیعت و مناطق بکر و دست نخورده به عمل می آید و هیچ گونه کود و یا مواد شیمیایی دریافت نمی کند بسیار سالمتر از پسته هایی است که در مزارع به عمل می آید.
بنه یا پسته کوهی  خواص درمانی و ارزش غذایی زیادی دارد و مانند پسته آجیلی در درمان کم خونی بسیار مفید است، چون دارای ویتامین E است و به همین علت خاصیت آنتی اکسیدانی خیلی قوی دارد.
پسته کوهی چون در مناطق کوهستانی رشد می کند به همین علت به دست آورد میوه و سقز آن کمی دشوار است ولی به خاطر ارزش بالای غذایی و درمانی که دارد توصیه می شود که به صورت مرتب مصرف شود.
مصرف مغز بنه در تقویت اعصاب و پاکسازی کبد بسیار مفید است و می تواند یک رقیب بسیار قدرت مند برای پسته آجیلی به حساب بیایید.
مغز بنه مصرف غیر خوراکی نیز دارد و یکی از این موارد استفاده از روغن مغز بنه برای از بین بردن انواع ماه گرفتگی هایی که در بدن به وجود می آید، است.
بنه یا همان پسته کوهی  خواص درمانی  و غذایی بسیار زیادی دارد که متاسفانه برای بیشتر افراد جامعه کاملا ناشناخته است و برای شناساندن این هدیه طبیعت به افراد،  باید برنامه های گسترده ای پیش بینی و تهیه شود.

مرکز پخش انواع پسته کوهی

مرکز پخش انواع پسته کوهی برای به دست آوردن لیست انواع پسته کوهی بهتر است که به خشکبار فروشی ها، عطاری ها، فروشگاه های اینترنتی و یا مراکز پخش انواع پسته کوهی مراجعه کرد تا به صورت کامل لیست انواع این مغز دانه های پرخاصیت را تهیه و مورد مطالعه قرار داد.
انواع پسته کوهی، مورد بسیار مناسب و سود آور برای صادارت به شمار می آید چون خواص درمانی و غذایی زیادی به همراه دارد. در برخی از مناطق مانند کردستان از بنه یا پسته کوهی نوعی غذا درست می کنند و در طب سنتی نیز کاربردهای فراوانی دارد.
کوهپایه های رشته کوه زاگرس منطقه مناسبی برای پرورش و رشد انواع پسته کوهی درجه یک است و می توان از این مناطق بهترین و با کیفیت ترین محصولات پسته کوهی را برداشت کرد.
با تهیه و مصرف مرتب پسته کوهی بدنی سالم خواهیم داشت و حتی از بروز بسیاری از بیماری ها هم جلوگیری می شود.
افرادی که قصد تهیه این محصولا مفید را دارند می توانند از مراکزی که پخش پسته کوهی را بر عهده دارند تهیه و مصرف کنند.

1

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما